DRUKUJ
2019-03-25

Referat Podatków i Opłat Lokalnych

Adam Bieda – kierownik referatu
Lucyna Żaczek – inspektor
Halina Marszałek – inspektor
Natalia Franczak - podinspektor
Iwona Siedlecka - inspektor

Kontakt
Urząd Gminy Dydnia
36-204 Dydnia 224, parter pok. nr 2 i 3
tel. 13 4308126, 13 4308156
email: urzad@gminadydnia.pl

 


Zakresy szczególnych obowiązków pracowników:
I Adam Bieda   pok. nr 2 tel. 13 4308126
1) organizacja pracy referatu
2) opracowywanie projektów uchwał rady Gminy w zakresie ustalania stawek podatków i opłat lokalnych oraz stawek za gospodarowanie odpadami komunalnymi
3) rozpatrywanie opinii w sprawach podatków przez Urząd Skarbowy,
4) dokonywanie wymiaru podatku rolnego, leśnego i od nieruchomości osobom fizycznym,
5) wydawanie decyzji ustalających i zmieniających wysokość zobowiązań podatkowych,
6) prowadzenie postępowań wyjaśniających w sprawach podatkowych,
7) sporządzanie wniosków do właściwego sądu o stwierdzenie nabycia spadku po zmarłym podatniku w przypadku, gdy spadkobiercy nie są zainteresowaniu przeprowadzeniem postępowania spadkowego,
8) rozpatrywanie podań o zastosowanie ulg, umorzeń, odroczeń i rozłożeń na raty podatków osobom fizycznym z uwzględnieniem przepisów o pomocy publicznej oraz przygotowanie decyzji w tym zakresie,
9) kontrola powszechności opodatkowania,
10) wydawania zaświadczeń w sprawach podatkowych, przygotowywania spisu wyborców do Izb Rolniczych,
11) współpraca z innymi organizacjami i instytucjami (komornik, ZUS, KRUS, bank, Urząd Statystyczny),
12) postępowanie związane z ochrona danych osobowych i przestrzeganie tajemnicy skarbowej, sporządzanie sprawozdań z zakresu spraw objętych zakresem czynności,
13) podpisywanie tytułów wykonawczych,

II Halina Marszałek – inspektor pok. nr 2 tel. 13 4308126
   Anna Kaszowska – pomoc administracyjna (zastępstwo)
1. Prowadzenie analitycznej ewidencji księgowej podatków i opłat lokalnych od osób fizycznych
2. Prowadzenie postepowań wyjaśniających w sprawach podatkowych i przygotowywanie decyzji określających i zmieniających wysokość zobowiązań podatkowych osobom prawnym.
3. Przygotowywanie konto-kwitariuszy oraz wprowadzanie w nich  zmian.
4. Rozliczanie sołtysów z inkasa zobowiązań pieniężnych,
5. Naliczanie wynagrodzenia prowizyjnego sołtysom za inkaso.
6. Weryfikacja danych zawartych w deklaracjach podatkowych osób prawnych oraz jednostek organizacyjnych nie posiadających osobowości prawnej.
7. Kontrola powszechności opodatkowania.
8. Sporządzanie zaświadczeń o niezaleganiu w podatkach oraz o zaległościach podatkowych.
9. Sporządzanie upomnień oraz tytułów wykonawczych.
10. Rozpatrywanie podań o zastosowanie ulg, umorzeń, odroczeń i rozłożeń na raty podatków osobom prawnym z uwzględnieniem przepisów o pomocy publicznej oraz przygotowywanie decyzji w tym zakresie.
11. Prowadzenie spraw związanych ze sprawozdawczością w zakresie pomocy publicznej.
12. Współpraca z innymi organami i instytucjami (komornik, ZUS, KRUS, bank).
13. Postepowanie związane z ochroną danych osobowych i przestrzeganie tajemnicy skarbowej.
14. Sporządzanie sprawozdań z zakresu spraw objętych zakresem czynności.
15. Przyjmowanie i wprowadzanie wniosków w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG)

III Lucyna Żaczek – inspektor pok. nr 3 tel. 13 4308156
1.  prowadzenie spraw związanych z podatkiem od środków transportowych,
2. prowadzenie dokumentacji dot. zwrotu części podatku akcyzowego rolnikom,
3. współpraca z innymi organami  i  instytucjami ( komornik, ZUS, KRUS, bank),
4. sporządzanie sprawozdań z zakresu spraw objętych zakresem czynności,
5. postępowanie związane z ochroną danych osobowych i przestrzeganie  tajemnicy skarbowej,
6. prowadzenie ewidencji analitycznej środków trwałych, przedmiotów nietrwałych i materiałów – dokonywanie ich wyceny zgodnie z obowiązującymi  w tym zakresie przepisami;
7. czuwanie nad prawidłowym przebiegiem inwentaryzacji oraz rozliczanie osób materialnie odpowiedzialnych,
8. wydawanie kart drogowych  i rozliczanie paliwa na samochód służbowy,

IV Iwona Siedlecka – pomoc administracyjna pok. nr 2 tel. 13 4308156
1. Wymiar i naliczanie opłaty śmieciowej,
2. Dekretacja i księgowanie dokumentów finansowo-księgowych,
3. Prowadzenie spraw związanych z windykacją opłaty śmieciowej,
4. Sporządzania sprawozdań,