2021-11-09

RAPORT Z KONSULTACJI SPOŁECZNYCH DOT. STRATEGII ROZWOJU GMINY DYDNIA

 

Dydnia, 08.11.2021r.

Na podstawie art. 30 ust 1 i art. 33 ust. 1 i 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2021 poz. 1372), art. 6 ust. 3 ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1057) oraz zgodnie z Uchwałą nr XXXVII/306/2021 Rady Gminy Dydnia z 20 maja 2021 r. w sprawie przystąpienia do opracowania „Strategii Rozwoju Gminy Dydnia na lata 2021-2030” oraz określenia szczegółowych zasad, trybu i harmonogramu opracowania projektu Strategii, w tym trybu konsultacji, w dniach od 30 września 2021r. do 5 listopada 2021 r. odbyły się konsultacje społeczne projektu Strategii Rozwoju Gminy Dydnia na lata 2021-2030.

Przez okres trwania konsultacji uwagi przyjmowane były w następujących formach:

· w formie pisemnej poprzez:

formularz uwag (pisemny) - dostępny był do pobrania w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Dydnia, w serwisie informacyjnym Urzędu Gminy Dydnia www.gminadydnia.pl oraz w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Gminy Dydnia,

formularz uwag on-line - udostępniony w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Dydnia oraz w serwisie informacyjnym Urzędu Gminy Dydnia www.gminadydnia.pl.  W ramach tej formy 1 osoba zgłosiła 1 uwagę. Informacja o szczegółach w załączeniu.

· ustnie oraz pisemne podczas spotkań/ dyżurów konsultacyjnych, które odbyły się:

o we wtorek 19 października 2021 r. w godzinach 13.00-15.00 w Urzędzie Gminy w Dydnia w formie zbierania uwag (ustnych lub pisemnych) do protokołu w trakcie dyżuru konsultacyjnego). W trakcie dyżuru nie złożono żadnych uwag do projektu  Strategii.

 

o  we wtorek 02 listopada 2021 r. w godzinach 13.00-15.00 w Urzędzie Gminy w Dydnia w formie otwartego spotkania konsultacyjnego mieszkańcami.

Z uwagi na pandemie Covid spotkanie zaplanowano w formule on-line. Osoby zainteresowane uczestnictwem w programie były proszone o zgłoszenie chęci uczestnictwa za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres:  urzad@gminadydnia.pl w terminie do 30.10.2021r. W tym terminie nie wpłynęło żadne zgłoszenie chęci uczestnictwa.

Celem konsultacji było poznanie opinii, zebranie uwag i propozycji zmian w zakresie projektu strategii.

Szczegółowa informacja o zgłoszonych uwagach.

Zgłoszono 1 uwagę na formularzu uwag on-line

 

Fragment projektu Strategii Rozwoju do którego odnosi się uwaga (np. rozdział, strona):

str. 50. Zgodnie z opracowanym „Planem Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Podkarpackiego” zaproponowano dla regionu Gminy Dydnia następujące rozwiązania:

- budowę lewego wału na cieku Witryłów,

- budowę obwałowań Sanu w miejscowości Temeszów i Krzemienna,

- budowę obwałowań Sanu w miejscowości Temeszów,

- budowę obwałowań Sanu w miejscowości Jabłonica Ruska,

- budowę suchego zbiornika w miejscowości Grabówka,

- budowę suchych zbiorników w miejscowości Niebocko (5 sztuk),

- budowę suchego zbiornika na cieku San w miejscowości Temeszów.

 

Treść uwagi:

Proponowana budowa suchego zbiornika Temeszów na rz. San spowoduje znaczny spadek atrakcyjności turystycznej gminy .

 

Uzasadnienie uwagi:

Budowa suchego zbiornika zniszczy najbardziej atrakcyjną przyrodniczo turystyczną część naszej gminy.

(przełom rzeki, naturalna roślinność, starodrzewie przy drodze Jabłonica Ruska - Ulucz).

To najważniejsze rekreacyjnie tereny. Rzeka San nigdy na terenie naszej gminy nie wyrządziła większych szkód. Suchy zbiornik przyczyni się do zniszczenia naturalnych siedlisk ptaków wodnych , ssaków i płazów. Przykład - zbiornik Kańczuga w Siedleczce. Na co dzień wygląda jak wysypisko śmieci!. 26.06.2020 - rozmycie korony zbiornika spowodowało zalanie kilkudziesięciu budynków.

Atrakcyjność Gminy Dydnia mógł by podnieść zbiornik mokry (do celów przeciwpowodziowych ale i przede wszystkim rekreacyjnych) z maksymalnym uwzględnieniem ochrony walorów przyrodniczych.

 

Sposób rozpatrzenia:

Uwaga odnosi się do zapisów w zatwierdzonym i obecnie obowiązującym Planie Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Podkarpackiego.  

Przedmiotowe konsultacje nie dotyczą  i nie mają wpływu na zapisy tego dokumentu.

W związku z powyższym uwaga nie może zostać uwzględniona.

Niemniej jednak należy podkreślić, iż co do zasady zgłoszona uwaga jest słuszna.

Gmina Dydnia, na etapie aktualizacji Planu Zarządzania Ryzykiem Powodziowym, zgłosiła konieczność zmiany zapisów tego dokumentu i wprowadzenia w miejsce suchego zbiornika konieczność budowy zbiornika mokrego, wielofunkcyjnego.

Wniosek gminy został uwzględniony.

Na etapie aktualizacji Planu Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Podkarpackiego, dokument ten będzie zobowiązany uwzględniać zapisy Planu Zarządzania Ryzykiem Powodziowym.

Konsultacje prowadzono także z lokalnymi partnerami społecznymi i gospodarczymi, z sąsiednimi gminami, oraz z właściwym Dyrektorem Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej.  

W toku konsultacji do projektu Strategii odniósł się tylko Dyrektor RZGW.

Dyrektor RZGW zgłosił uwagi dot. uwzględnienia w projekcie Strategii Planu Przeciwdziałania Skutkom Suszy, jednocześnie zaopiniował pozytywnie projekt Strategii.

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..